top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

REVIEW: LOKI (DISNEY+)

Tom Hiddleston als Loki Foto: Marvel Studios/Courtesy of Marvel Studios Niet lang na de eerste Thor-film (2011) en daarna de eerste Avengers-film (2012), was het al snel duidelijk dat vijand Loki (Tom Hiddleston) in een rap tempo een publieksfavoriet zou worden. Een gegeven waar Marvel Studios zeker iets mee wilde gaan doen na het aankondigen van de streamingsdienst Disney+. Naast Wanda, Vision, Falcon en Bucky, kreeg ook Tom Hiddleston de kans om zijn personage Loki nog meer diepgang te geven in zes afleveringen.

Het illustere duo Loki en Mobius M. Mobius (Owen Wilson) Foto: Marvel Studios/Courtesy of Marvel Studios

De serie pikt op bij een scene uit Avengers: Endgame, waar Loki stiekem de Tesseract steelt en zo zichzelf verplaatst in tijd. Vanaf dat moment begeeft die variant van Loki zich in een strijd met een soort tijdpolitie (De TVA, Time Variant Authority) en moet hij zichzelf bewijzen dat hij van waarde is voor desbetreffende TVA. Hiddleston geniet zichtbaar van het uitbreiden van het personage Loki en samen met Owen Wilson (in de rol van Mobius M. Mobius) heeft hij een geweldige chemie, waardoor zij je met het grootste gemak door het verhaal loodsen.

Sophia Di Martino en Tom Hiddleston in Loki (Disney+) Foto: Marvel Studios/Courtesy of Marvel Studios

Marvel Studios bewijst na WandaVision en Falcon and the Winter Soldier nog maar eens wat zij kunnen leveren met een riant budget en goed doordacht plot. Hoewel de actie in deze serie beperkt blijft, zijn de visuele trucjes en special effects een genot om naar te kijken, en doen ze meer dan eens denken aan de grote MCU films in de bioscoop. Gelukkig laat het verhaal in Loki nog veel vragen over voor, niet alleen nog een tweede seizoen, maar ook voor films die nog komen gaan, zoals Spider-Man: No Way Home en Doctor Strange: Into The Multiverse.

"Love is a dagger. It's a weapon to be wielded far away or up close. You can see yourself in it. It's beautiful. Until it makes you bleed."

Loki Regisseur: Kate Herron Platform: Disney+ Releasedatum: 9 juni 2021 Hoofdrollen: Tom Hiddleston, Gugu Mbatha-Raw, Wunmi Mosaku, Sophia Di Martino en Owen Wilson

bottom of page