top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK #2


Deze keer in For The Love of Geek, waar wij 12 geeky vragen stellen aan iemand in de wereld van pop culture, Rosanna de Bie, organisatrice van het evenement Dynamiccon!

Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben?

Zonder twijfel Wonderland. Er zijn heel wat mooie fictieve werelden, maar Wonderland staat zeker vooraan. Ik ben al sinds klein meisje dol op alles wat met (Alice in) Wonderland te maken heeft, dus ik zou zeer graag daar naartoe gaan. Helaas, mezelf kennende, is mijn hoofd er waarschijnlijk binnen een paar dagen wel afgehakt door de Red Queen…

Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom?

De superkracht om de tijd stil te zetten, maar zelf nog van alles te kunnen doen. Dat zou me toch handig zijn voor tentamens en mijn werk daaromheen… Ik ben niet lui, er zitten gewoon te weinig uren in één dag, oké!

Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is?

MAXIMUM EFFORT! Misschien is Deadpool niet de beste film om quotes uit te gebruiken, maar moest hier meteen aan denken. Altijd jezelf inzetten voor de volle 100%! Vooral bij het vermoorden van Dishwasher Dude (als je niet weet wie ik bedoel, ga je schamen en Deadpool kijken ja!)

Wie is je favoriete (film)personage?

Oh mannnn, dit is geen makkelijke… Ik heb Alice en Deadpool al genoemd, dat blijven toch wel grote favorieten, maar als ik even in een andere stijl, namelijk anime, ga kijken, kies ik toch voor Winry Rockbell van Fullmetal Alchemist. Een felle dame, met een liefde voor automail die vergelijkend is aan mijn liefde voor…ja alles qua fandoms zeg maar.

Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen?

Oeh, met deze vraag kan ik veel kanten op. De eerste personage waar ik meteen aan moet denken is Yumeko Jabami, de gokverslaafde gek uit Kakegurui. Ik zou haar wel eens in het echt willen zien gokken, maar dan wel van een afstandje, want ja…ik wil graag in leven blijven. Matchend aan deze gestoorde dame zou ik dan Sherlock Holmes neerzetten, die dan weer het exacte tegenovergestelde is van deze datum. Ik zou zeer graag een match tussen deze twee willen zien. Benieuwd wie zou overleven… En als derde zou ik graag Link van The Legend Of Zelda meenemen. Waarom? Omdat ik altijd al een crush heb op dit personage en best een keer een avondje met hem op stap zou willen. En daarbij kan hij me beschermen wanneer Yumeko flipt, wat sowieso gaat gebeuren.

Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg?

De soundtrack van Rock Of Ages. Dit is een rockmusical gemaakt door dezelfde makers als Hairspray. Deze film is hilarisch, maar de nummers zijn ook écht keigoed! Niks mis met een stel oude rockklassiekers in een nieuw jasje.

Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben?

Vroeger had ik waarschijnlijk Chesire van Alice in Wonderland gezegd, maar na de laatste Star Wars film wil ik minimaal 100 Porgs. Gewoon een boerderij vol met Porgs. Ik had na de trailer, waar ze lekker 1,5 seconde inzitten, al twee Porg Funko’s en een Porg shirt. Ja, ik heb een probleem, ik weet het… (Maar kijk dan hoe schattig ze zijn oh my god!).

Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet?

Ik begin helaas een beetje in herhaling te vallen, maar ik moet toch Alice in Wonderland noemen. Ik heb het verhaal altijd al geweldig gevonden. Maar daarnaast ben ik sowieso dol op Disney prinsessen, dus Cinderella, Sleeping Beauty en Rapunzel staan ook zeker hoog in de lijst.

Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1?

Pffff, je maakt het me niet makkelijk. Ik zou met heel veel liefde Deadpool noemen, maar weet niet echt of die helemaal in het plaatje van superheld valt… Als ik er dan toch één zou moeten kiezen, wordt het voor nu Peter (Star-Lord) Quill. Ik hou wel van de cheeky, niet 100% goodie two shoes superhelden.

Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mix?

Om in de traditie te blijven, moet het natuurlijk wel een lekker romantische, oude rocknummer zijn, dus dan ga ik toch wel voor Kiss: I Was Made For Lovin’ You. Altijd de goude oude blijven waarderen!

Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen?

Ik zou denk ik naar de toekomst gaan, naar ergens in 2100 om te ontdekken of dan eindelijk…DIE VERDOMDE NIEUWE AVATAR FILM UIT IS?! Ik wacht nog steeds verdorie! En volgens mij was ook één van de redenen dat Stephen Lang (de persoon die gemaakt is voor die rol) niet Cable kon spelen in Deadpool 2, dat hij nog onderdeel is van de Avatar reeks. Dus ik hoop dat het het waard is, anders moeten James Cameron en ik eens een hartig woordje spreken…

Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen?

Het liefste zou ik weer Deadpool zeggen met zijn MAXIMUM EFFORT, maar als hij iets niet is, is het wel wijs… Dus dan zou ik toch, heel cliché voor Yoda gaan. Ook in de The Last Jedi (kinda spoiler) had hij weer wijze woorden, maar om te ontdekken wat deze zijn, moet je toch echt zelf de film zien.

bottom of page