top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK #1


Elke maand stelt GeekLove iemand in de popculture wereld een aantal geeky vragen in het item For the Love of Geek. Deze keer: Joost Zuijderduijn, die je ook zou kunnen kennen als NerdyGeekyFanboy. Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben?

Er zijn genoeg fictieve werelden waar ik heen zou willen, maar ik zou uiteindelijk de Pokémonwereld het liefst achter de magische deur zien verschijnen. Alle regio’s verkennen, Pokémon vangen als een baas en de Pokédex compleet maken, Team Rocket elke dag de lucht in schieten; ik ben voor! Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom?

Teleporteren lijkt mij toch de meest praktische superkracht die je maar kan hebben. Heb je geen zin in de file of vertraging in het openbaar vervoer? Teleporteer naar de bestemming! Heb je zin in een middagje rondstruinen door de nerdy winkelstraten van Tokyo, of wil je de Hobbitholen in Nieuw Zeeland bezoeken? Met teleportatie is het zo gedaan!

Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is?

De wijze woorden van Ash blijf ik tot de dag van vandaag onthouden: “Wie hem het eerste gebruikt, heeft zijn eigen poeperd gebruikt!”

Wie is je favoriete (film)personage?

Ik heb er zo veel! Maar ik vind Katniss Everdeen toch wel een grote heldin in The Hunger Games. Ze weet als een echte rebel op te treden tegen het Capitool, iets waar ik veel bewondering voor heb.

Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen?

Ten eerste zou ik Sherlock graag gezelschap houden tijdens een stapavondje. Hij kan dan lekker mensen bestuderen en binnen enkele seconden hun hele levensverhaal vertellen zodat ik meteen met een gevatte opmerking gesprekken aan kan gaan met mensen. Daarbij lijkt het me ook erg grappig om Leonard van The Big Bang Theory te zien stuntelen bij de vrouwen, dus dan kan ik zijn compagnon zijn. Ik zou niet de enige zijn, want ook Barney van How I Met Your Mother zou de avond echt heel tof maken. Of moet ik zeggen legen… wait for it… dary!

Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg?

Ik heb echt heel veel de soundtrack van The Fault in Our Stars geluisterd, daar zitten ontzettend veel mooie nummers tussen!

Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben?

Een vliegende bizon (uit Avatar: The Last Airbender)! Daar zou ik fantastische reizen mee kunnen maken en dat helemaal gratis! Nou ja, even niet al het voedsel meegerekend wat ik moet kopen voor dat beest…

Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet? Het wordt een gedeelde eerste plaats: Big Hero 6 en Up! Beide films vind ik echt fantastisch en kan ik echt honderden keren zien zonder verveeld te raken.

Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1?

Door Justice League ben ik The Flash wel aardig gaan waarderen. Hij is zo awkward, iets wat voor vele geeks onder ons herkenbaar kan zijn…

Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mix?

Muse! Hun concerten zijn vrij prijzig, maar zijn het dubbel en dwars waard. Hun shows zijn echt een spektakel en hun muziek is echt knallend, die horen gewoon een plekje in de Awesome Mix te hebben!

Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen?

Ik zou dan meerdere jaartallen bezoeken. Ik zou namelijk elke première van Star Wars mee willen maken! Ik ben echt heel benieuwd hoe het “oude” geeky volk er toen uit zag.

Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen?

Generaal Iroh uit Avatar: The Last Airbender! Hij is in voor een goede kop thee, wijs advies, maar ook kan hij flink vechten als het moet! Ja, mijn mentor is de Draak van het Westen!

bottom of page