top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK: RPISH


In het item For The Love of Geek stellen wij 12 geeky vragen aan iemand in de wereld van de popculture. Deze keer vragen we aan Marketing & Business Strategist en all-around geek Rpish (Rabia Sitabi) al haar favorieten als het gaat om films, series en muziek!

1. Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben? De wereld van Howl’s Moving Castle, zo mooi en kleurrijk, plus er bestaat daar magie!

2. Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom? Super genius, ben heel nieuwsgierig en leergierig van aard dus als ik “all the knowledge of the universe” zou hebben zou ik er beide dingen mee kunnen creëren (om te vliegen en sneller te rennen bijvoorbeeld), mensen redden, en rijk worden hahahaha.

3. Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is?

Gebruik em niet dagelijks, maar een favoriet is “I’m here to kick ass and chew bubblegum, and I’m all out of bubblegum” van They Live. Blijft een classic.

4. Wie is je favoriete personage uit een film, boek, game of serie? Oh wat een Sophie’s choice hier! Ik vind zoooooveeeeel films, boeken, games, series, etc leuk..... hmmm laten we bij de classics blijven. Als 80s/90s kind ben ik opgegroeid met series zoals Batman The Animated Series, Spider-Man The Animated Series, en X-men. En van deze 3 series is toch echt mijn favoriete personage Rogue. Deze versie van haar die overigens Captain Marvel Carol Danvers heeft geabsorbeerd is zo complex en mooi geschreven dat decennia later haar verhaal mij nog steeds raakt.

5. Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen? Oh deze is wel wat makkelijker, Klaus uit Umbrella Academy (de tv serie versie), Constantine (maakt niet uit welke versie), Gojo Saturo (van Jujutsu Kaisen).

6. Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg? Into the SpiderVerse OST & Black Panther OST, kan niet kiezen tussen deze twee.

7. Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben? Kirara uit Inuyasha, kan je lekker mee knuffelen maar als nodig ook wegvliegen. Plus ze is zooo cute!

8. Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet? We doen even alsof de live-action films niet bestaan (vind ze allemaal slecht namelijk), en dan valt keuze voor mij op of Mulan of Aladdin. Doe maar Aladdin, ik ben zelf Egyptisch + Indiaas dus ging met Halloween als kindje altijd as Jasmine.

9. Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1? Dit mag je mij niet vragen. We gaan voor een superheld en niet een rijke man in pak *kuch* Batman & Iron Man *kuch* en dan een van de meest tragische: Spider-Man. Wilde bijna Logan/Wolverine zeggen, maar ben langer fan van Spidey.

10. Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mixtape? Jay Park, hij maakt zulke diverse muziek zit altijd wel wat tussen voor mij.

11. Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen?

Ben een POC vrouw, dus het verleden is een beetje lastig om ‘veilig’ te bezoeken. Misschien de tijd van het oude Egypte en de farao's? En anders gewoon lekker ver de toekomst in. Ben wel heel benieuwd hoeveel erger of beter het is dan nu. En of we eindelijk weer ruimte hebben gecreëerd voor grote technologische vooruitgang. 12. Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen? Misschien cliché maar toch echt Yoda, los van dat ik van kinds af aan Star Wars fan ben, vind ik dat Yoda op een leuke manier humor en wijsheid weet te combineren. En zijn eeuwenlang bestaan betekend dat hij veel levens lessen heeft om te geven. Check voor meer van Rabia zeker haar twitter, TikTok (rpish) of Instagram!


bottom of page