top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

REVIEW: PALM SPRINGS (HULU)

2020 is een bijzonder jaar als het gaat om films. Van titels die naar een andere datum worden uitgesteld, naar films die direct verschijnen op een streamingplatform. Zo ook de sci-fi comedy Palm Springs die vanaf nu te zien is op Hulu. Toen ik de posters en andere afbeeldingen voorbij zag komen van Palm Springs op het internet, kon ik niet veel anders opmaken dan dat het hier weer om een standaard romantische comedy zou gaan. Andy Samberg (bekend van Brooklyn Nine-Nine) en Cristin Milioti (Tracy McConnell in How I Met Your Mother) spelen twee gasten op een bruiloft, die elkaar beter leren kennen nadat dingen gecompliceerd worden. Klinkt als als de zoveelste rom com, right?

Al vrij snel kwam ik er achter dat dit alles behalve het geval is en was ik meteen fan van de verhaallijn die de makers proberen te vertellen. Hoewel het trucje al meerdere keren hiervoor is gedaan in films en series, weet Palm Springs er toch weer een nieuwe, frisse draai aan te geven. Samberg en Milioti hebben uitstekende chemie en geven goed acteerwerk waardoor je blijft kijken en wilt weten wat er komen gaat. Voeg daar nog eens een hilarische bijrol van J.K. Simmons bij en je hebt een meer dan vermakelijke film voor bijvoorbeeld een regenachtige zondagmiddag.

Voor het geval dat je benieuwd bent naar het sci-fi element van deze film; voeg de films Groundhog Day en Edge of Tomorrow bij elkaar in een blender en doe daar een toefje van de Netflix-serie Russian Doll bij, en je hebt een heel slim gegeven en rode draad voor iets wat normaal een doorsnee film zou zijn geworden. Daarnaast zijn de dialogen ook scherp geschreven en lag ik regelmatig dubbel van het lachen. Zeker het checken waard!

bottom of page