top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK: GYLIANO


In het item For The Love of Geek stellen wij 12 geeky vragen aan iemand in de wereld van de popculture. Deze keer vragen we YouTuber GyliReviews (Gyliano Willems) het hemd van het lijf en kom je alles te weten over zijn favorieten als het gaat om films, games en muziek! Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben? "Pokémon! Ik was verslaafd aan de serie en aan de games toen ik een kind was. Vooral de Mystery Dungeon storyline lijkt me geweldig haha!" Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom? "Onzichtbaarheid! Gratis naar binnen sneaken bij concerten, events, films en theater… Gratis op vakantie gaan, omdat je ongezien het vliegtuig in kan glippen! En mensen pranken hoort er natuurlijk ook bij 😉" Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is? ‘What’s your favorite scary movie?’ – Scream ‘You forgot the first rule of remakes. Don’t fuck with the original!’ – Scream 4 ‘I’m Mary Poppins ya’ll!’ – Guardians of the Galaxy vol. 2 Wie is je favoriete personage uit een film, boek, game of serie? "Annalise Keating uit de serie How To Get Away With Murder! Zo’n complex en badass, maar toch realistisch personage! Dat personage is wat Viola Davis mijn favoriete actrice maakt. Als ik een personage uit een film moet kiezen… Moeilijk. Peter Parker is mijn favoriete actieheld, Sydney Prescott is mijn favoriete final girl in horrorfilms en Brenda uit de Scary Movie reeks vind ik hilarisch! Van haar kan ik echt urenlang ‘funny moments’ compilaties bekijken!" Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen? "Dat wordt een avondje lekker shoarma eten met Tony Stark, Steve Rogers en Thor! Dat was een The Avengers (2012) reference voor de mensen die het niet snappen…" Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg? "De Black Panther soundtrack krijg ik echt geen genoeg van! Twee jaar nadat het is uitgekomen luister ik het nog steeds bijna elke dag. The Lion King: The Gift is ook een goed album die gecomponeerd is door Beyoncé. Het was geïnspireerd door de 2019 Lion King remake, dus dat telt denk ik ook wel mee als soundtrack? En de soundtrack van The Greatest Showman is echt een guilty pleasure!" Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben? "Stitch of Appa van Avatar The Last Airbender!" Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet? "Heel lastig vind ik deze! Ben onwijze Disney fan, dus vind veel films van het muishuis geweldig. Als ik moet kiezen, ga ik toch voor The Lion King! Honorable mentions gaan naar Hercules, Aladdin en Princess & The Frog. Oh, en mijn favoriete Pixar film is Finding Nemo!" Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1? "Spider-Man, zonder enige twijfel! Al een Spidey fan, sinds kleins af aan!" Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mix? "Ben van bijna alle muziekgenres thuis, maar ik houd toch het meest van pop, hiphop en R&B. De hele discografie van Beyoncé en Bruno Mars staan er sowieso in!" Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen? "Ik zou denk ik terug gaan naar mijn jeugd om mezelf wat advies te geven, aangezien ik best wel clueless was op jonge leeftijd. Ik maakte mij veel te veel zorgen om dingen, waar ik me achteraf helemaal geen zorgen over hoefde te maken. Maar als ik echt een historische periode moest kiezen, dan toch wel die van Grieken en Romeinen. Die periode vond ik altijd het meest interessant om research over te doen op school!" Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen? "Ik weet niet waarom Oogway van Kung Fu Panda als eerste bij me opkwam, maar vind dat wel een goede optie! 'Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That's why they call it the present.'

Gyliano reviewt de film The Last Airbender

Check voor meer movie- en music reviews Gyliano's YouTube-kanaal en volg hem op Instagram!

bottom of page