top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK: SAPPINESS


In het item For The Love of Geek stellen wij 12 geeky vragen aan iemand in de wereld van de popculture. Deze keer vragen we Twitch-streamer Sappiness (Daniël Knap) het hemd van het lijf en kom je alles te weten over zijn favorieten als het gaat om films, games en muziek! Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben? Honderd procent Pokémon; geef met wat Pokéballs en ik heb het beste leven dat ik me kan voorstellen. Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom? Controle over tijd! Ik denk dat je daarmee bijna alles wel voor elkaar kunt krijgen. Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is? Bijna dagelijks gebruik? "Well, hello there!" (Obi-Wan Kenobi) Maar mijn favoriet is toch wel "I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are." (Mewtwo in Pokémon: The First Movie) Wie is je favoriete personage uit een film of serie? Jake Peralta uit Brooklyn Nine-Nine, die serie kan ik steeds maar opnieuw blijven kijken door hem. Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen? Sirius Black, Remus Lupin en James Potter... dat zou een geweldige avond worden! Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg? Pokémon Ruby/Emerald/Sapphire, staat nog regelmatig op als ik aan het werk ben. Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben? Snorlax is toch wel m'n spiritanimal... Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet? Dat is vals... ik ga zo vaak mogelijk naar Disney World... Van de Disney Classics ga ik voor The Lion King, van Pixar kies ik Wall-E, en van de nieuwe aankopen van Disney zeker Star Wars - Episode VII: The Force Awakens. Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1? Spider-Man, een held met geweldige character development en ik ben opgegroeid met mijn vaders' Spidey comics! Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mix? Linkin Park beschrijft ongeveer m'n hele pubertijd, dus een nummer van die band komt sowieso op mijn versie van een Awesome Mixtape. Heb mijn kat zelfs naar de zanger vernoemd (Chester)! Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen? Ik zou naar de Roaring Twenties willen! Kom maar door met de Swing, Suave en Cigarettes! Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen? Albus Dumbledore! Kan nog steeds zijn wijsheden quoten: “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Kijk elke woensdag- en vrijdagavond naar de streams van Sappiness op Twitch en voor meer info, check zijn Twitter en Instagram!

bottom of page