top of page
  • Writer's pictureMichael Raymakers

FOR THE LOVE OF GEEK #3


Deze keer in For The Love of Geek, waar wij 12 geeky vragen stellen aan iemand in de wereld van pop culture, Dario van Kooten, die je zou kunnen kennen van zijn muziek onder zijn artiestennaam Daddycation. Op een dag is er een magische deur in je huis te vinden, die je naar elke wereld zou kunnen brengen. Welke fictieve wereld zou jouw voorkeur hebben? Sowieso Zweinstein. Ik ben dan omringd met mijn leeftijdgenoten en je leert magie. Ik speelde vroeger altijd de Harry Potter games en ik wilde daar gewoon zijn, die hele vibe lijkt me “magisch”. No pun intended. Als je morgen wakker zou worden met een superkracht, welke zou dit zijn en waarom? Teleportatie, want ik kom vaak te laat. Daarnaast wil ik teveel doen op een dag, dus met deze superkracht zou dat al iets realistischer worden. Is er een quote uit bijvoorbeeld een film die je bijna dagelijks gebruikt of simpelweg je favoriet is? Mijn favoriete quote is super cheesy maar wel real “Stay who you are, not a perfect soldier but a good man” van de eerste Cap film. Deze pakt mij omdat ik altijd een stap hoger wil op muzikaal en persoonlijk gebied. Hoe veel je ook groeit als persoon, je prestaties zouden niet het belangrijkste moeten zijn bij je nalatenschap of als mensen aan je denken. Ik wil gewoon dat mensen me op het eerste oog zien als een goeie gast. Wie is je favoriete (film)personage? Captain America. In de comics en animatiefilms/series deed Cap me nooit zo veel. Maar Chris Evans heeft dat personage zo speciaal en eigen gemaakt. Daarom vind ik het de beste FILMpersonage, omdat ik hem on screen nog beter vind dan in het oorspronkelijke bronmateriaal. Ik vind hem gewoon het voorbeeld van hoe je moet zijn als mens. De wereld om hem heen veranderd maar hij veranderd niet. Hij heeft zijn eigen normen en waarden en is niet bang om voor z’n eigen mening uit te komen. Als Chris Evans dood gaat in Avengers 4 dan kan je een maand lang niet tegen mij praten man… Met welke drie fictieve personages zou jij wel eens een avondje op stap willen? Oke, ze lijken me allemaal super fun om mee te hangen. Maar Deadpool & Rick Sanchez van Rick & Morty. Omdat ze allebei goed kunnen drinken en de kans is heel klein dat chicks er met hun vandoor willen gaan. En Harley Quinn, voor, uh, een leuke avond? Van welk soundtrack krijg je maar geen genoeg? Guardians of The Galaxy. Die soundtrack is gewoon dik van begin tot eind. Het past zo perfect in de film bij elke emotie en scene. De film met de soundtrack was wel een game changer. Suicide Squad probeerde dat na te bootsen met trendy muziek speciaal gemaakt voor de film. Wat ook slim was, want aantal van die nummers waren top 40 hits. Maar als je een nummer van de Guardians soundtrack hoort in een andere trailer of film, denk je gelijk aan Guardians. Dan heb je het wel gemaakt naar mijn mening. Welk dierlijk personage zou je als huisdier, dan wel lifelong friend willen hebben? Howard the Duck, ik ken hem grotendeels van de film en toen was hij alleen maar sigaren aan het roken en met die rockband chick aan het flirten (die overigens Marty’s moeder speelde in Back To The Future). Spreekt voor zich toch? Welke film uit de Walt Disney stal is jouw favoriet? Deze is lastig, want ik heb veel Disney films niet meer gezien sinds mijn jeugd. Ik zit nu in een fase dat ik het niet zo heel snel zou opzetten, maar als ik ouder wordt denk ik dat ik daar wel weer op terug kom. Ik vind recent Coco echt geniaal. The Incredibles 2 was ook echt een waardig vervolg op de klassieker. Maar als ik echt terugkijk naar mijn jeugd (en even Pixar weglaat) weet ik wel dat ik de films leuk vond waar ik mensen niet zo heel veel over hoor praten. Brother Bear en Atlantis zijn ziek underrated. De klokkenluider van de Notre Dame was ook echt mijn shit, Esmeralda was misschien wel mijn eerste crush ever. En High School Musical was ook een guilty pleasure vroeger. Ik keek die vorig jaar terug bij mensen voor een stapavond. Man, man, man, als je dat acteerwerk nou ziet... Van alle superhelden op de wereld, wie is jouw absolute nummer 1? Spider-Man, zonder Spidey was ik niet de geek of movie buff die ik vandaag ben. Ik kocht die film als kind, ben daarna alle comics gaan lezen, animatie series gaan kijken, dit spreidde uit naar alle films/comics/animatie van Marvel en here we are. Maar het was een soort waarschuwing voor mijn leven wat erna kwam, dat ik niet de cool kid wordt op school. Dat vrouwen complex in elkaar zitten. Dat het inderdaad fucking lastig wordt om je leven te balanceren, qua school, persoonlijk leven etc. Sam Raimi’s eerste Spider-Man film blijft de greatest of all time. Welk liedje of artiest hoort er sowieso op jouw persoonlijke Awesome Mixtape? Pff mijn eigen muziek natuurlijk. Ga naar mijn Soundcloud. Nee grapje, ik bedoel ja, check m'n muziek. Maar Awesome Mixtape, echt in de zin van ik word als kind ontvoerd door een ruimteschip. Dan zou ik Tupac op mijn mp3 speler hebben. Ben blij dat ik ben opgegroeid met echte hiphop. Spider-Man en Tupac made me who I am for real. Stel, je hebt de beschikking tot de DeLorean tijdmachine uit Back to the Future. In welke tijd zou jij dan even een kijkje willen nemen? Deze is ook lastig. Ik zou voor de jaren 80-90 gaan. In die tijd kwam er geweldige muziek uit . In de jaren 80 van o.a. Prince, Michael Jackson. In de jaren 90, Nirvana en rap classics van Snoop, Biggie, Ice Cube. Maar ook klassiekers van films, pop cultuur, dingen die nog steeds relevant zijn vandaag. Welke personage zou jouw persoonlijke mentor zijn met wijze levenslessen? Misschien een anticlimax, maar Steve Rogers. Die man leeft zo’n 90 jaar. Hij heeft wat shit meegemaakt… Vrienden die hij verliest, vrouwen die hij verliest, vrienden die zich tegen hem keren etc. Ik denk dat hij gewoon zou zeggen om je hart en passie te volgen. Focus op jezelf, vertrouw niemand, heb lief wat je lief kan hebben, probeer zoveel mogelijk in het moment te leven, hoe moeilijk dat ook kan zijn. En verdoe geen tijd, want dat weet hij natuurlijk het beste. Check de nieuwe tracks van Dario, White Shark en Halloween, via onderstaande link: https://soundcloud.com/daddycationmusic

bottom of page